Weer wat geleerd..

Hehe, vanochtend verslapen, 2 dagen vrij gehad en gister een dagje van 08:30 tot 12:10. Het leven valt allemaal niet mee, Haha.

We hebben weer een aantal leuke opdrachten lopen. We hebben maandag bedrijfsbezoeken gehad bij Open Rotterdam en Nijgh. Ik was er zelf helaas niet bij maar heb veel goede dingen gehoord. Ik baalde wel een beetje dat ik het gemist had. Volgende keer beter!

We moeten weer een blog schrijven, dit keer niet over je eigen kijk op het communicatievakgebied, of nou ja eigenlijk indirect wel, maar over de bedrijfsbezoeken. Nou is dit best lastig als je er niet zelf bent geweest. Ik doe het met de sites en ik moet even kijken naar de rest van de klas en hun aantekeningen zodat ik er alsnog iets van kan maken.

Niet alleen moeten we deze blog maken, ook loopt er al een week en deze week ook een opdracht onderdoor van Project onderwijs over een media dagboek en het media gebruik en gedrag van de gemiddelde Nederlander. Super interessant, het maakt je veel bewuster van hoeveel je bezig bent met media, met je telefoon en voorral ook hoeveel je NIET BEZIG BENT MET SCHOOLWERK, OOPS…

Voor deze opdracht moesten we een INFOGRAPHIC maken. Een wat? Ja dat dacht ik ook, ik ben gaan googelen naar, wacht is googelen een woord, hmm.. Anyway ik ben gaan zoeken op internet naar voorbeelden en instructies om een INFOGRAPHIC te maken. 4893748021 sites waarop je voor 9218734271094 euro een INFOGRAPHIC kon laten maken, maar ik wilde het juist zelf leren en doen. uiteindelijk op een Amerikaanse site een review van 3 sites gevonden waar je het zelf kon doen. Ik heb de eerste aangeklikt en het was meteen raak. Echt zo’n kindersite leek het met voorbeelden en pijltjes en kleuren. Love it. Toen ik begon dacht ik oke, het is toch wel heel lastig. Hoe ga ik dit slim aanpakken, je moet uit al je informatie van de deskresearch het goede kiezen en het omzetten in de juiste soort tabellen en taarten. Degene die mij kennen weten dat ik niet echt ruimtelijk of enig ander soort wiskundig inzicht heb dus dat is wel lastig, maar ze weten ook dat ik niet uit de weg ga voor een uitdaging. Ik heb hem af en stuurde hem net naar mijn groepje en ik moet bekennen, ik ben er best trots op.

Het duurde even maar dan heb je ook wat.     digitalemedia

 

 

 

Hogeschool Rotterdam, Communicatie, Infographic PO Groepje 3 | Piktochart Infographic Editor

Bron: Hogeschool Rotterdam, Communicatie, Infographic PO Groepje 3

Geef een reactie

