Bloggen, lekker mainstream

Project onderwijs Blok 1

Als je net binnenkomt in het communicatie vakgebied is het allemaal een beetje overweldigend vind ik. Moet je nagaan, dit is alleen nog maar de studie, nog niet eens het echte werk.

Opdracht 1… We moeten nu een blog schrijven, aan de hand van vacatures en interviews om te kijken waar we nou echt blij van worden. Door deze verdieping serieus te nemen en ook echt stil te staan bij de competenties en werkzaamheden van een bepaalde baan of opleiding leer je jezelf kritisch bekijken. Je bent bezig met je reflectief zelf vermogen en met je eigen kwaliteiten, gaande weg leer je denk ik ook steeds meer over jezelf.

Project manager (Petra van Veenen, Gastcollege) lijkt me erg leuk, omdat je heel veel verantwoordelijkheden hebt en veel verschillende dingen doet. Yolande van Hemert is verantwoordelijk voor een social media intellingence team. Hier helpen ze om organisaties klanten beter te laten begrijpen door het social media gedrag te analyseren. Dit spreekt me erg aan omdat je hier bezig bent met social media, maar ook heel erg met wat de klant wel en niet leuk vind en hoe je hier het beste op inspeelt. Bianca Spierenburg is grafisch ontwerper ze slaat een brug tussen communicatie en design. Dit is voor mij denk ik minder passend omdat ik liever met de mensen bezig ben dan met het creatieve aspect van het vak. Desiree de Jonge is adviseur digitale social media. Ze is een soort web redacteur, deze werkzaamheden spreken me wel meer aan omdat je van alles wat doet. Je werk is heel divers en flexibel. Een goede Website bijvoorbeeld daar heeft iedereen baat bij, het helpt voor klanttevredenheid maar ook voor het bedrijf zelf. Corine van Impelen is partner bij Wit communicatie. De key is bedenken wat je bent en wilt uitstralen als bedrijf, het lijkt me interessant om dit te te bedenken voor een bedrijf omdat je dan echt gaat kijken naar het karakter van het bedrijf en de mensen die er werken. Mildred Hofkes is reputatie adviseur. Dit lijkt  mij minder interessant omdat je hier vooral heel erg zit op het maken van een imago en reputatie hooghouden. Je bent hier denk ik minder bezig met mensen en personeel en meer bezig echt met het imago en hoe je naar buiten komt als bedrijf. Ik denk dat dit iets afdoet aan de echtheid. Mariska van der Meulen is communicatiecoach. Dit lijkt me een heel leuk beroep omdat je mensen leert communiceren. Ik geloof oprecht dat communicatie naar binnen en naar buiten, een bedrijf kan maken of breken. Het plannen schrijven en bedenken hoe je beter kunt communiceren en wat werkt voor een bepaald bedrijf en waarom lijkt me erg leuk.

Ik weet nog niet precies wat me leuker lijkt, hier hoop ik mij nog in te kunnen verdiepen gedurende de opleiding, qua interne of externe communicatie denk ik dat het allebei hele leuke kanten heeft. intern is heel erg onderling en op een goede werksfeer creëren gericht en extern is al snel iets meer richting marketing omdat je dan naar een soort klant met een product of dienst werkt. hoewel marketing me interessant lijkt vind ik het nu in het begin nog vooral vrij lastig, maar dat is ook omdat ik er nog niet zoveel mee te maken heb gehad. Ik ben benieuwd wat het brengt en ik ben nieuwsgierig om te ontdekken wat er nog komt en wat ik nog kan leren.

Geef een reactie

